شناسه خبر : 83126
چهارشنبه 12 خرداد 1400 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط بنیاد شهید انجام شد

آیین بزرگداشت سالگرد رحلت سید آزادگان/تصاویر

آیین گرامیداشت سالروز رحلت سید آزادگان، حجت الاسلام حاج «سید علی اکبر ابوترابی فرد» عصر روز گذشته در سالن عرفان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد...

فاش نیوز - آیین گرامیداشت سالروز رحلت سید آزادگان، حجت الاسلام حاج «سید علی اکبر ابوترابی فرد» عصر روز گذشته در سالن عرفان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 در این مراسم باشکوه که به صورت وبینار برای تمامی استان‌ها قابل مشاهده بود، با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهندس اوحدی رییس بنیادشهید، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد و جمعی از خانواده معزز شهدا، جانبازان و آزادگان عصر روز گذشته در سالن عرفان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده و به ذکر شخصیت والای این روحانی برجسته و پدرمعنوی آزادگان در دوران سخت اسارت پرداخته شد.

 در این مراسم که با قرائت تلاوت آیاتی چند از کلام نور توسط  جانباز "حسین عبدی" آغاز و با سرود ملی جمهوری اسلامی رسمیت یافت، معاون فرهنگی بنیادشهید ابتدای سخن را با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، همچنین شهدای 15خرداد سال 42 و سالگرد رحلت سید آزادگان علی اکبر ابوترابی آغاز کرد و درخصوص شخصیت این سید بزرگوار گفت: اخلاص، مقاومت و جامعیت ابعاد سید آزادگان، در قبل و بعد از اسارت بسیار قابل تامل است.

 سردار یعقوب سلیمانی در ادامه اضافه کرد: استقامت فکری سید آزادگان، حرمت و آزادگی، سادگی و صفای ایشان، مردم داری و تکلیف پذیری و سرباز ولایت بودن از اوصاف برجسته دیگری است که از این سید بزرگوار می توان برشمرد.

 مهندس اوحدی، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره)، شهدای 8سال دفاع مقدس و یاد و خاطره سید آزادگان، با تاسی از بیاتات مقام معظم رهبری که آزادگان را ذخایر عظیم انقلاب برشمرده اند، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان تعبیری را برای آزادگان به کار بردند و این که آزادگان به مثابه الماس های درخشانی هستند که جامعه خود را از پرتوهای نورشان روشن می کنند.

  معاون رئیس جمهور سپس با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 نیز خاطر نشان ساخت: امروز در فلسطین شاهد مقاومت مردم و محور مقاومت هستیم که فرزندان امام (ره) عظمت و افتخار آفریدند و طی 11 روز چنان سیلی محکمی به صهیونیست ها زدند که کسی دیگر جرات حمله به سرزمین های اسلامی را نخواهد داشت و به زودی آرمان و هدف مقام معظم رهبری هم تحقق خواهد یافت و نماز در قدس به امامت امام مسلمین اقامه خواهد شد.

 سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، نیز در آیین بزرگداشت سید آزادگان حاج علی اکبرابوترابی، با اشاره به صبر و استقامت آزادگان در طول دوران سخت اسارت یادآور شد: اسارت، رزمندگان ما را تربیت دینی کرد؛ به طوری که عزیزان آزاده نماد بندگی، صبر، ایثار، استقامت، عقلانیت و گذشت هستند و بنده از صمیم جان احساس می کردم اخوی بزرگوارم در محضر آزادگان، احساس کوچکی می کرد و آنان را بسیار بزرگ می دید و احترام آزادگان را واجب می دانست.

  ابوترابی فرد همچنین خاطرنشان کرد: ایشان اسارت را قطعه ای از بهشت می دانست. بهشت بندگی، بهشت ایثار، بهشت استقامت و بهشت خدمت؛ و بنده امروز بر این باور هستم که اگر از ایشان سوال شود، چه حاجتی دارند؟ عرض می کنند آیا می شود یک بار دیگر به دنیا بازگردم و در خدمت آزادگان عزیز بار دیگر آن اسارت را تجربه کنم؟

 در پایان این مراسم از سوی بنیادشهید و امور ایثارگران با اهدای تابلوی یادگاری به خانواده سید آزادگان حاج علی اکبر ابوترابی، از بیت ایشان تجلیل به عمل آمد. همچنین از خانواده سرلشکر خلبان شهید "حسین لشکری" و خانواده های شهدای آزاده محمد شادمان، سیروس اسکندری و احمد سیفی نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 در آیین بزرگداشت رحلت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی، نقل خاطرات آزاده سرتیپ فنودی از دیدار خود با حاج آقا ابو ترابی، و همچنین پخش کلیب های کوتاهی از زندگی سراسر معنویت این سید بزرگوار از کودکی تا اسارت و بعد از آن، از بخش های قابل تامل و تاثیرگذار این مراسم بود.

اینستاگرام

...

جنگ داخلی در اسرائیل شروع شد.

ایران وظیفه دارد کمک کند .

ما هم پول می دهیم .

که اسرائیل نابود شود .

در همین اختلاف گروها و جنگ داخلی:

اسرائیل باید نابود شود .

وقت تنگ است .

همت کنید .

و از تنبلی بپرهیزید .

و آتش را شعله ور کنید .

مرگ بر اسرائیل .

...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi